Šiandieną elektrinių dviračių pasirinkimas yra be galo platus, o išsirinkti tinkamą tampa vis sunkiau. Suprantama, visi norime paties geriausio, tačiau "pigios ir aukštos klasės" kombinacija paprasčiausiai neegzistuoja. Tačiau, tai nereiškia, kad pasirinkimo nėra.
ENGWE P1
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
Jei ieškote kompaktiško ir nebrangaus elektrinio dviračio, kuris tik elektriniu varikliu galėtų įveikti apie 40 kilometrų atstumą, lengvai susilankstytų ir tilptų į automobilio bagažinę kelionei prie jūros - skaitykite toliau.
ENGWE P1 yra vienas iš naujausių biudžetinės serijos modelių, kuriam didelių lūkesčių neturėjau, bet po kurio testavimo likau maloniai nustebintas. Taigi, su didžiuliu nekantrumu, su jumis dalinuosi savo įžvalgomis - tuo, kas mane sužavėjo ir nuvylė, ir atsakymu į klausimą, kodėl šis elektrinis dviratis tinkamas ne visiems.
Unboxing
Tai jau mano trečiasis testuojamas ENGWE dviratis. Prieš tai teko išbandyti ENGWE EP2 Pro, Engine Pro 2.0, o dabar atėjo laikas įvertinti ir labiau “entry” lygio modelį P1. Jo komplektacija iš tiesų gausi: elektrinis dviratis, bagažinė, kelioninis krepšys, purvasaugiai, telefono laikiklis, instrukcija, raktelių komplektas bei visi reikiami įrankiai dviračio surinkimui.
Kadangi užsakymo metu ENGWE vykdė akciją, papildomai dovanų gavau ir antrą kelioninį krepšelį, kurį galima primontuoti prie sėdynės rėmo arba ant vairo. Tokios papildomos dovanos džiugina, tuo labiau, kad jas galima praktiškai panaudoti.
Pirmi įspūdžiai
Mano testuojamas ENGWE P1 yra juodos matinės spalvos su baltos ir oranžinės spalvos akcentais. Tiesa, jei ši spalva ne prie širdies, taip pat galima rinktis baltą ar pilką variantą, kurie, mano nuomone, atrodo kiek moderniau ir labiau išsiskiria aplinkoje.
Dviratis sveria apie 25kg. Ant rėmo yra įmontuota rankena, už kurios paėmus patogu pasikelti ar užsinešti dviratį laiptais. Ir nors tai nėra pats lengviausias 20 colių modelis rinkoje, jo svoris tikrai yra įveikiamas.
Vairo aukštis reguliuojamas, o ant jo rasite visus reikiamus komponentus. Kairėje pusėje puikuojasi nedidelis LCD ekranas su įjungimo / išjungimo, bei valdymo mygtukais. Šalia jo klasikinis įspėjimo skambutis ir kaip jau įprasta už rankenėlės - mechaninė stabdžių svirtelė.
Skirtingai nuo kairės, dešinioji vairo pusė tiek neapkrauta. Joje Shimano 7 lygių pavarų perjungimo svirtis ir galinių stabdžių svirtelė. Ištraukus iš dėžės ENGWE P1 neturi greičio svirtelės, tačiau ji pridedama komplekte, o pasikeisti ir prijungti užtrunka vos kelias minutes. Papildomai galima primontuoti ir telefono laikiklį, tačiau USB jungties įkrovimui šiame modelyje nerasite.
Minkštesniu važiavimu pasirūpins priekyje esantis amortizatorius. Virš jo uždėtas priekinis žibintas, kuris nors ir nėra labai ryškus, bet pravers tamsesniu paros metu. Keliaujant link dviračio rėmo - čia randame sulenkimo mechanizmo rankenėlę su saugikliu. Iš kitos pusės - baterijos įkrovimo jungtis su apsauginiu guminiu dangteliu.
ENGWE P1 laidai išvedžioti rėmo apačioje, o tarp jų kiek labiau užslėpta spynelė, kurią pasukus rakteliu į atitinkamą pusę galima aktyvuoti bateriją arba ją tiesiog ištraukti. Tokiais atvejais, kai sandėliuke ar rūsyje neturite rozetės - ištraukiama baterija yra didžiulis privalumas.
Šis elektrinis dviratis turi 20*2.3 colių padangas, kurias gaubia kokybiški metaliniai purvasaugiai. Priekinis ir galinis ratas aprūpintas pigiais mechaniniais diskiniais stabdžiais, kurie yra linkę į cypimą, bet jų efektyvumo sąlyginai pakanka, kad išvengtumėt avarijų kelyje.
Galiniame rate įmontuotas 250W galios variklis su 40Nm sukimo momentu. Apie jo galimybes bei pajėgumą įveikti įkalnes pasidalinsiu kiek vėliau, na o baigiant ENGWE P1 vizualinę apžiūrą - belieka tik pridurti, jog gale uždėjau komplekte pridedamą metalinę bagažinę su galiniu raudonos spalvos LED žibintu. Anot gamintojo, bagažinės rekomenduojama apkrova iki 25kg, bet praktikoje atlaikė ir didesnį svorį.
Važiavimo kokybė
Šio ENGWE dviračio surinkimo kokybė tikrai nebloga. Nesijaučia jokių laisvų vietų, važiuojant niekas nebarška, niekas nekliba, purvasaugiai laikosi tvirtai. Komponentai, nors ir pigūs, tačiau savo funkciją atlieka be didesnių nesklandumų. Reikia nepamiršti, jog tai biudžetinės klasės modelis, kurio kaina nesiekia 650€.
Priklausomai nuo vairuotojo ūgio, dviračio sėdynę galima pakelti iki reikiamo aukščio. Tiesa, jeigu esate virš 180cm (kaip aš), tuomet to reikiamo aukščio pasiekti nepavyks. Vamzdis per trumpas, o to pasekoje, minant atsiranda diskomfortas, nes kojos pilnai neišsitiesia. Taip, galima įsigyti ilgesnį vamzdį, bet tai jau sudaro papildomas išlaidas.
Na, bent jau pats balnas yra ganėtinai platus ir minkštas. Iš pirmo žvilgsnio ir pirmų prisilietimų atrodo patvariai, apsiųtas kokybiškai. Važiuojant ilgesnes distancijas nepatogumų nesusidarė. Balno viduryje yra paliktas tarpas geresnei ventiliacijai užtikrinti.
Dėka priekinių spyruoklinių amortizatorių ir platesnių padangų, duobutės ir kiti kelio nelygumai yra mažiau juntami. Iš esmės, dviratis yra skirtas labiau važinėjimui mieste, tačiau atlaikys ir tais atvejais, jeigu norėsit pasivažinėti tvarkingesniais, lygesniais miško takais.
Elektrinis variklis / asistentas
Savo techniniais parametrais šis mažylis kažkuo per daug neišsiskiria nuo savo konkurentų. Variklis vos 250W, baterijos talpa 468Wh (36V 13Ah). Projekcinis maksimalus išvystomas greitis 25 km/val, tiesa, galima lengvai programiškai “atrakinti” ir pasididinti iki 32 km/val. Šis greičio skirtumas yra tikrai juntamas ir to didesnio greičio labiausiai norisi tiesiosiose atkarpose.
Važiuoti galima trim skirtingais būdais: be variklio pagalbos (tik minant), variklio asistento pagalba minant pedalus arba visiškai atsipūtus “pilnai ant elektros”. Čia galima dar pridėti ir ketvirtą metodą, kurio gamintojas neišskyria: naudojant greičio svirtelę ir minant pedalus.
Pasirinkus variklio asistento pagalbą - galima nustatyti jo lygį nuo 1 iki 5. Tai reiškia, jog pradėjus minti pedalus suveiks dviračio greičio sensorius ir priklausomai nuo pasirinkto lygio, variklis bandys pasiekti gamintojo užprogramuotą greitį.
Veikimas yra primityvus, nes variklis visada atiduoda maksimalią galią. Iš kitos pusės tai nėra taip pavojinga kaip ant galingesnių modelių, kurie turi 750W-1500W variklius. Idealiu atveju, norėtųsi, jog visi dviračiai turėtų sukimo momento jutiklį, bet viskas vėl atsiremia į dviračio kaštus.
ENGWE P1 elektrinis dviratis įsibėgėja švelniai ir tolygiai. Testavimo metu buvo įveiktos įvairaus statumo įkalnės, pravažiuota skirtinga kelio danga. Išbandytas maksimalus greitis tiek pilnai įkrauta baterija, tiek esant mažam jos likučiui. Na ir kalbant apie įveiktą atstumą - buvau maloniai nustebintas.
Įveiktas atstumas ir maksimalus greitis
Buvau įsitikinęs, jog važiuojant pagrinde tik variklio pagalba, pavyks pasiekti tik 30 km žymą, tačiau lūkesčius ENGWE P1 gerokai viršijo. Galutinis nuvažiuotas atstumas matuojant STRAVA programėle buvo net 40.37km! Mano svoris 85kg, padangos pripūstos iki 40PSI, o vidutinis važiavimo greitis 24.4 km/val.
Važiuojant tiesiu keliu su pilnai įkrauta baterija greitis ekranėlyje siekė 33-34 km/val., tiesa anot STRAVA realus greitis buvo kiek mažesnis, apie 31-32 km/val. Važiuojant nuo statesnės įkalnės buvo užfiksuotas 42.2 km/val. rekordinis greitis. Variklis iš savo pusės stabdyt nebando ir neapriboja, kaip tai daro Ninebot MAX G2 elektrinio paspirtukas.
Prieš tai testavau aukštesnės klasės, galingesnį ENGWE Engine Pro 2.0 modelį, kuris nustebino dėl savo greičio išlaikymo esant mažam baterijos lygiui. Analogiška situacija ir su ENGWE P1 - maksimalus išvystomas greitis nenukrenta taip dramatiškai, išlieka apie 27-28 km/val., net ir prie 10% baterijos.
Važiavimas į kalną
Nedidelės ir vidutinio statumo įkalnės šiam dviračiui ne problema. Važiuojant įkalnėn dviračiu taku link prekybos centro “Ozas”, kuris nutiestas tarp Geležinio Vilko ir Linkmenų g., greitis sumažėjo iki 20 km/val. Panaši situacija važiuojant ir į Narbuto kalną.
Bandant įkopti į statesnę Želvos g. įkalnę - to nepavyko padaryti vien variklio pagalba. Teko pasitelkti pedalų pagalbą, bet išvargti kaip su įprastu (ne elektriniu) dviračiu tikrai nereikėjo.
Kas nepatiko?
Vienas iš esminių dalykų, į kurį reikia atsižvelgti prieš perkant šį dviratį - tai vairuotojo ūgis. Jeigu planuojate ilgesnį laiką minti pedalus ir jūsų ūgis virš 180 cm, šis dviratis nėra pats tinkamiausias variantas. Na nebent, važinėsite naudojant tik variklio pagalbą arba turite atliekamą ilgesnį sėdynės vamzdį.
Testavimo pradžioje atkreipiau dėmesį į nemalonų cypimo garsą, sklindantį iš stabdžių kaladėlių. Gera žinia ta, jog kaladėlėms labiau apsitrynus - nemalonus garsas daugiau ar mažiau pranyksta. Bloga žinia ta, jog važiuojant per lietų ar kitaip patekus drėgmei - cypimo simfonija ir vėl aplanko.
ENGWE P1 turi atšvaitus, priekinį ir galinį žibintus, kurie užtikrina, jog būtumėte matomi ir pastebimi tamsesniu paros metu. Tiesa, priekinis žibintas nėra labai ryškus. Norint didesnio komforto ir saugumo jausmo - norėtųsi, kad važiuojama kelio dalis būtų plačiau bei ryškiau apšviesta.
Na ir paskutinis dalykas, prie kurio galėčiau prisikabinti tai dviračio ekranėlis. Jis visiškai minimalistinis, integruoti valdymo mygtukai nėra labai patogioje vietoje, o važiuojant saulėtą dieną atvaizduojama informacija apie greitį, baterijos likutį yra sunkiai įžiūrima.
Verdiktas
Elektrinis dviratis yra puiki ir patogi mikrojudumo priemone, ypač atsižvelgus į paskutinius sugriežtinimus bei apribojimus elektriniams paspirtukas. ENGWE P1 yra solidus pasirinkimas, kuris puikiai tiks ir patiks tiems, kas ieško kompaktiško, kokybiško, sulankstomo miesto elektrinio dviračio už patrauklią kainą.
Užsakydami šį dviratį gaunate ne tik visus reikiamus priedus, bet ir visą gausą aksesuarų: kokybiškus metalinius purvasaugius, bagažinės rėmą, kelioninį krepšį bei laikiklį telefonui. Nors 250W galia neskamba įspūdingai, jos pakanka įveikti daugelį įkalnių, o su pilnai įkrauta baterija galima tikėtis nuvažiuoti apie 40-60km.
Ieškantiems kažko galingesnio, greitesnio, ergonomiškesnio - siūlyčiau atkreipti dėmesį į kitus ENGWE siūlomus modelius, tokius kaip EP2 Pro, X24 ar Engine Pro 2.0. Na, o jeigu pagrindinis prioritetas elektriniam dviračiui yra jo svoris - užmeskit akį į ENGWE P20.