Šiuo metu elektriniai dviračiai įgauna vis didesnį pagreitį. Jų sparčiai daugėja, gatvėse galima pamatyti įvairiausių gamintojų modelių, tiesa, vienas iš dažniausiai pastebimų prekinių ženklų - tai ENGWE. Na, o kas lėmė jų populiarumą bei kokius modelius labiausiai perka lietuvaičiai?
ENGWE Engine Pro 2.0
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
Vienas iš sėkmingiausių pavyzdžių ko gero yra ENGWE EP-2 Pro. Jis rinkoje egzistuoja jau keletą metų, pasižymi solidžia surinkimo kokybe bei puikiu kainos / parametrų santykiu. Iki šiol tai yra vienas perkamiausių modelių segmente iki 1000 EUR.
Tačiau šį kartą dalinamės įspūdžiais ne apie EP-2 Pro. Šį kartą NiuxTech paruošė išsamią apžvalgą apie aukštesnės klasės elektrinį dviratį - ENGWE Engine Pro 2.0. Taigi, kuo jis mus sužavėjo, kiek kilometrų pavyko išspausti “važiuojant elektra” ir kuo šis modelis skiriasi nuo savo pirmtako? Apie visa tai ir dar daugiau sužinokite skaitydami toliau.
Unboxing
Elektrinis dviratis atvyko supakuotas ganėtinai storoje kartoninėje dėžėje. Viduje esantis turinys kruopščiai įviniotas į apsaugines priemones, jog transportavimo bei išpakavimo metu nenukentėtų. Komplektacijoje rasite visus transporto priemonei paruošti reikalingus įrankius.
Kadangi tuo pačiu metu pakuojame ir įamžiname kadrus, surinkimas užtrunka kiek ilgiau nei įprastai. Šį kartą vairo strypą uždėjome ne ta puse ir sugaišome dar papildomų minučių. Taip jau nutinka, kai neįvertiname savo jėgų, o surinkimo instrukciją numetame į šalį…
Kiek ilgiau užtruko ir bagažinės montavimas, nes ten naudojami varžtai labai ilgi, o sujungimo taškų gal netgi per daug. Tam tikrų vietų priveržimas, pavyzdžiui, galinio žibinto irgi apsunkintas dėl riboto pasiekiamumo / pasukimo kampo (P.S. Pirma geriau uždėti žibintą prie laikiklio, o tik tada bagažinę tvirtinti prie dviračio)
Pirmi įspūdžiai
Iš pirmo žvilgsnio ENGWE Engine Pro 2.0 atrodo tikrai puikiai. Minimalistinis dizainas, subtiliai įkomponuoti grafiniai elementai, dominuojanti matinė juoda spalva, o ant rėmo puikuojasi ENGWE užrašas. Vizualiai šis dviratis sudaro premium klasės įvaizdį.
Plačios 20*4.0 colių padangos suteikia agresyvumo bei solidumo. Patiko tai, kad net ir bagažinės konstrukcija atrodo pastorinta ir puikiai įsipaišo į bendrą “fat bike” kontekstą. Iki pilnos laimės pritrūko tik masyvesnio priekinio žibinto, pvz. esančio DUOTTS S26 / F26 modelyje.
Engine Pro 2.0 dviratį galima komfortiškai sureguliuoti pagal savo ūgį - reguliuojasi tiek sėdynės, tiek vairo aukštis. Balnas platus ir minkštas, o tai daugeliui manau turėtų patikti. Greičio svirtelė man kiek neįprastai uždėta ant kairės vairo pusės, bet prie to greitai apsipratau. Tuo tarpu dešinėje - pavarų perjungimo svirtelės.
Kalbant apie surinkimo kokybę, kažkokių didesnių priekaištų neturiu. Kadangi tai brangesnės klasės modelis, tai atitinkamai tikėjausi, kad ir komponentai nebus sudėti patys pigiausi. Antros kartos ENGWE Engine Pro modelis turi hidraulinius stabdžius, Shimano Altus 8 lygių pavarų sistemą, sukimo momento sensorių bei spalvotą LCD ekraną.
Dviratis sveria apie 32kg, jis turi dvi sulenkimo vietas: ties vairo strypu ir ties korpusu. Sulenktas užima mažiau vietos, tad pakankamai lengvai galima sutalpinti automobilio bagažinėje ir nusivežti prie jūros ar į parką. Baterija ištraukiama, tad esant poreikiui galima nusinešti ir įsikrauti, dviratį palikus prirakintą saugioje vietoje.
Važiavimo patirtis
Vos tik pradėjus važiuoti su šiuo elektriniu dviračiu pajutau malonų skirtumą lyginant su prieš tai bandytais modeliais. Tai yra pirmasis mano testuojamas modelis, kuris turi sukimo momento sensorių, o ne įprastą, pigesnį greičio sensorių. Kuo gi jie skiriasi?
Standartiškai daugelyje pigesnių modelių yra komplektuojami greičio sensoriai, kurie veikia labai elementariai. Kai pajaučia, jog kelias sekundes yra minami pedalai (nesvarbu, kaip greitai ar kaip stipriai) - variklio pagalba aktyvuojama ir dviratis bando pasiekti užprogramuotą nustatytą greitį.
Tuo tarpu, sukimo momento sensorius reaguoja į tai, kaip stipriai yra spaudžiami pedalai ir priklausomai nuo to - aktyvuoją variklio pagalbos galingumą. Jeigu važiuojate palengva ir pedalus sukate lengvai, tuomet variklis iš savęs suteiks mažiau pagalbos, o situacijose kai pavyzdžiui minate į kalną - jūsų minimą kompensuoja stipresnė variklio jėga.
Variklio pagalbos lygį ENGWE Engine Pro 2.0 taip pat galima reguliuoti spaudžiant mygtukus ant vairo. Spaudžiant “rodyklę į viršų” - variklio pagalba didėja, spaudžiant “rodyklę žemyn” - variklio pagalba mažėja. Taip pat galima važiuot tiesiog minant pedalus (be variklio pagalbos) arba tik spaudžiant greičio svirtelę.
Engine Pro serijos modeliai nuo EP-2 Pro išsiskiria tuo, jog turi ne tik priekyje, bet ir gale integruotus amortizatorius. Ir nors šie amortizatoriai yra spyruokliniai, savo darbą atlieka visai neblogai bei pasirūpina, jog važiavimas būtų komfortiškesnis važiuojant tiek lygesniais miesto keliais, tiek prastesniais miško takeliais.
Dviračio valdymas patogus. Visi mygtukai, variklio pagalbos lygių pasirinkimas, greičio ir pavarų perjungimo svirtelės yra patogiai pasiekiamose vietose. Centre įmontuotas spalvotas LCD ekranas yra pakankamai ryškus, tiesa, važiuojant su poliarizuotais akiniais matymo kampas sumažėja. Ekrane yra matoma informacija apie važiavimo greitį, “assistance” lygį, baterijos likutį bei įveiktą atstumą.
Galia / Greitis / Atstumas
Šis elektrinis dviratis gali pasigirti 750W varikliu, kuris maksimaliai gali išvystyti iki 1200W galią bei 75Nm sukimo momentą. Šios galios pilnai užtenka nesunkiai įveikti vidutinio ir didesnio statumo įkalnes, o efektyviu stabdymu pasirūpina hidrauliniai diskiniai stabdžiai.
“Out of the box” dviračio greitis buvo apribotas iki 25 km/val. Greičio atrakinimui iki 45 km/val reikėjo atlikti šį triuką: įjungiam dviratį, tuomet vienu metu paspaudžiam ir palaikom mygtukus su rodykle į viršų ir žemyn, atleidžiam. Tada kantriai 15 sec. palaikome “rodyklę į viršų” iki kol ekrane pasirodo skaičius “100”. Pabaigai - išsaugojam nustatymus palaikydami šone įtaisytą mygtuką, pažymėta “i” simboliu.
Testavimo metu įsitikinome, jog gamintojo deklaruojamas didžiausias greitis atitinka realybę, o 45 km/val mieste yra tikrai per akis. Taipogi, labai įdomu buvo sužinoti, kokį atstumą pavyks įveikti su pilnai įkrauta 52V 16Ah talpos baterija. Važiuojant tik varikliu ir maždaug 25 km/val vidutiniu greičiu, pavyko nuvažiuoti kiek daugiau nei 50km.
Toks rezultatas buvo pasiektas važiuojant įvairiu reljefu, įvairaus statumo įkalnėmis, nuokalnėmis, vietomis važiavimas didesniais greičiais, sustojimai prie šviesoforų ir pan. Mano svoris apie 85kg, padangų slėgis 20PSI. Esant skirtingoms aplinkybėms, ypač jeigu vidutinis greitis mažesnis, vairuotojo svoris mažesnis ir daugiau minama pedalais - galima nesunkiai pasiekti ir 70-80km atstumą.
Dar norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad mažėjant baterijos likučiui (net ir likus mažiau nei 20%) nepasijautė labai didelio galios sumažėjimo ir greičio praradimo. Anksčiau testuoti DUOTTS modeliai tuo pasižymėti negalėjo.
ENGINE PRO 2.0 vs ENGINE PRO 1.0
Taigi, ar verta pirkti atnaujintą antros PRO 2.0 modelį, o gal geriau sutaupyti užsakant ENGINE PRO pirmtaką? Mano nuomone, labiau vertas dėmesio yra būtent antros kartos versija ir štai keletas argumentų tam.
Visų pirma, sukimo momento sensorius yra vienas iš pagrindinių “upgrade’ų”, kuris leidžia labiau mėgautis važiavimo patirtimi dėl tolygesnės variklio pagalbos minant. Antra, sukimo momentas yra didesnis, o tai užtikrina geresnį pagreitį bei lengviau padeda įveikti įkalnes.
Trečia, baterija taip pat buvo atnaujinta į 52V 16Ah (ankstesnis modelis 48V 16Ah), o tai reiškia, jog su talpesne baterija galima nuvažiuoti apie 10% daugiau. Ir nors tie 10% gal neskamba kaip esminis atnaujinimas, bet realybėje papildomi 5-8km tikrai gali praversti.
Kas galėtų būt geriau?
Komplektuojami kartu su šiuo dviračiu žibintai nėra labai ryškūs. Tai tiek priekiniai, tiek galiniai ir STOP žibintai. Taip, tamsesniu paros metu jie yra matomi, tačiau dėl geresnio matomumo ir saugumo norėtųsi matyti daugiau važiuojamosios kelio dalies. Gamintojas taip pat galėtų sugalvoti kaip integruoti posūkių signalus.
Nors iš pirmo žvilgsnio ENGWE Engine Pro 2.0 atrodo tikrai subtiliai ir moderniai, po kurio laiko vis labiau ir labiau pradėjau kreipti dėmesį į laidus, kurie išvedžioti palei korpuso apačią. Taip, iš dalies toks sprendimas yra dėl sulenkimo mechanizmo, bet tai ne pasiteisinimas. Yra kitų sulankstomų modelių, kurie šiuos laidus labiau integruoja į korpuso rėmą.
Dar vienas dalykas, galbūt labiau smulkmena, bet dviračio įjungimui yra reikalingas raktas, o “užvedimo” spynelė yra integruota nelabai patogioje vietoje (rėmo apačioje, tarp laidų). Ir nepaisant kiek nepraktiškos lokacijos, tam, jog dviračiu būtų galima naudotis, tas raktas turi likti spynelėje. Gal ENGWE galėtų pagalvot kokį modernesnį sprendimą, pvz. su NFC?
Verdiktas
Neslėpsiu, pradžioje kiek skeptiškai žiūrėjau į šį modelį, manydamas, jog tai dar vienas eilinis e-bike su plačiomis padangomis. Savo parametrais jis per daug kažkuo neišsiskiria, o ir kaina nėra labai konkurencinga atsižvelgus į rinkoje esančius pasirinkimus.
Bet vos nuo pirmųjų metrų labai maloniai nustebino elektrinio asistento technologija, kuri naudoja sukimo momento sensorių. Baterija taip pat laiko puikiai, su ja pavyko įveikti 50km atstumą, o esant mažesniam baterijos likučiui - galios ir greičio praradimas nėra taip stipriai juntamas kaip ant kitų modelių.
Yra keletas smulkmenų, kur ENGWE galėtų dar patobulinti savo Engine Pro serijos modelį, bet visumoje tai tikrai akį traukiantis, smagiai ir maloniai važiuojantis elektrinis dviratis. Pataikius ant akcijinės kainos - galėčiau drąsiai jį rekomenduoti.
Ieškantiems pigesnių alternatyvų, siūlyčiau atkreipti dėmesį į ENGWE EP-2 Pro, kuris pasižymi 750W galios motoru, 48V 13Ah baterija bei išvysto 45 km/val greitį. Na, o ieškantiems kompaktiškesnio, lengvesnio ir dar pigesnio varianto - ENGWE P1 būtų solidus pasirinkimas iki 650 EUR.
Nuolaidos
2024-09-01