Kai jau atrodo, kad esi išbandęs nemažai galingų, greitų ir savo charakteristikomis ryškių paspirtukų visuomet atsiranda dar vienas, kuris bando įrodyti, kad yra geresnis už kitus. Taip nutiko ir dabar, o šiandienos apžvalga kiek kitokia.
Kaabo Mantis KING GT
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
Įprastai stengiamės apžvelgti naujausius produktus, tačiau Kaabo Mantis King GT jau nėra pats naujausias paspirtukas rinkoje - jis pristatytas 2022 metais, tačiau tai ne istorijos pabaiga. Savo techniniais parametrais jis mažai kuo nusileidžia naujesniems paspirtukams - varomas dviem varikliais po 1100W, šis 60V 24Ah paspirtukas gali išvystyti 70 km/val greitį.
Pagal savo duomenis, labai primena Teverun Fighter Mini Pro, tačiau pastarąjį Mantis King GT lenkia savo variklių galia ir deklaruojamu maksimaliu greičiu. Šioje apžvalgoje pasidalinsime abiejų paspirtukų palyginimu, bei savo patyrimais ir įspūdžiais.
Unboxing
Dėžėje rasite kruopščiai supakuotą paspirtuką, o jo vairas transportavimui nuimtas. Be paspirtuko, rasite vartotojo instrukciją, įrankius surinkimui, prisegamą tašę ir du įkroviklius. Tiesa, antras įkroviklis greičiausiai pridėtas pardavėjo ir perkant pas skirtingus pardavėjus, galite tikėtis gauti tik vieną. Paspirtuką surinkti ir paruošti pirmajam važiavimui užtrunka iki 20 minučių.
Pirmi įspūdžiai
Mūsų gauto testinio Kaabo Mantis King GT modelio spalva yra gold (aukso). Ir nors tai tik auksinės spalvos akcentai, dominuoja juoda spalva. Vizualiai tai pakankamai subtilus paspirtukas, gatvėje išsiskiriantis labiau savo dydžiu, nei iššaukiančiomis spalvomis.
Galimybė pasirinkti spalvą perkant paspirtuką pasitaiko išties retai, o štai šis gamintojas jų siūlo net tris: juodą su aukso, juodą su raudonais akcentais ir visiškai juodą. Šis gamintojo sprendimas labai sveikintinas ir tikrai norėtųsi rinkoje matyti daugiau tokių pasirinkimų.
Iš pirmo įspūdžio Mantis King GT atrodo išties puikiai. Kur bepalietus, viskas tvirta ir kokybiška, o pigesnių dalių šiame paspirtuke nerasite. Kairėje vairo pusėje rasite sumontuotus posūkių / žibintų / signalo mygtukus bei paspirtuko valdymo mygtukus su USB jungtimi.
Vairo viduryje puikuojasi didelis ekranėlis. Skirtingai nuo Teverun Fighter Mini Pro, šis ekranėlis nėra įmontuotas į vairo stiebą, o jo kampą galima pasikoreguoti pagal kiekvieno poreikius. Tai didžiulis pliusas, nes Teverun įmontuojami ekranėliai yra per žemoje vietoje, dėl ko važiuojant dažnai reikia nuleisti galvą.
Dešinėje vairo pusėje sumontuota nykščiu valdoma greičio svirtelė. Asmeniškai patogiau rodomuoju pirštu valdoma svirtelė ir testavimo metu naudojome būtent tokią (įsigyta atskirai, o įsibėgėjime skirtumo tarp abiejų nepajutom, tačiau nykščiu valdoma turi šiek tiek didesnį “dead zone”, t.y. paspaudimas ilgesnis iki kol paspirtukas pradės važiuot… ).
Vairo rankenėlės pagamintos iš kokybiškos guminės medžiagos. Jos prie vairo fiksuojamos varžtų pagalba, o tai reiškia, kad važiuojant jos nesisukinės. Stabdžių svirtelės kokybiškos, į šonus (aukštyn žemyn) nejuda ir nekliba - tai tik dalis Kaabo vardinių hidraulinių stabdžių sistemos.
Iš vairo komponentų laidai išvesti į vairo stiebą, o iš jo apačios jie apvynioti papildoma medžiaga, tad visai nekrenta į akis. Laidus dengianti medžiaga vizualiai atrodo daug patraukliau, nei dažniau matomos apsaugos, kai laidai apvynioti guma (primenančią laidinio telefono laidą).
Vairo stiebas fiksuojamas su kabliuku. Kiek neįprasta matyti kitokį, atskirą, sulenkimo mechanizmą, tačiau užfiksavus viskas laikosi tvirtai ir niekas nekliba. Sulenkus paspirtuką pakankamai nepatogu jo vairą “prikabinti” prie stovėjimo platformos, nes kabliuko ertmė esanti vairo stiebo viršuje šiek tiek per maža lengvam ir greitam užkabinimui.
Stovėjimo platforma labai plati, o guminė danga priklijuota nepriekaištingai. Išbandžius su skirtinga avalyne, kojos neslidinėja o vietos atsistoti apstu. Nuo žemės iki žemiausios platformos vietos - 17 cm, tad tai turėtų padėti lengviau pravažiuoti visais keliais (ar tai būtų miško takeliai su medžių šaknimis, ar aukšti šaligatvių borteliai).
10 colių ratus nuo paspirtuko dengia pakankamai dideli ir platūs purvasaugiai. Kaabo Mantis King GT amortizatorių atšokimas reguliuojamas, tad kiekvienas gali prisitaikyti paspirtuką pagal save. Amortizatorių minkštumas juntamas tik atsistojus ant paspirtuko.
Važiavimo kokybė / patogumas
Nors ir sakoma “nespręsk apie knygą iš jos viršelio”, šis posakis Mantis King GT netinka. Iš pirmo žvilgsnio tvirtas, minkštas ir patogus - po pirmojo važiavimo nuomonės šis paspirtukas nei kiek nepakeitė.
Patogi ir plati stovėjimo platforma leidžia kojas pasistatyti kaip tik norima. Vairas patogiame aukštyje, rankenėlės patogios ir važiuojant vairo laikymas nei kiek nevargina. Stabdžiai nei kiek nenuvylė, o važiuojant dideliu greičiu galima sustoti praktiškai akimirksniu. Atlikdamas įveikiamo atstumo testą ant šio paspirtuko praleidau maždaug 2 valandas. Per jas teko važiuoti ir didesniu greičiu ir nelygia kelio danga, tačiau nuovargio pajusti neteko.
Panašiai kaip ir Teverun Fighter Mini Pro, šis paspirtukas kelio nelygumus tiesiog sugeria, gerąją šio žodžio prasme. Važiuojant per trinkeles juntamas tik lengvas dunksėjimas, o įveikus miško takų nelygumus nepavargo nei rankos nei kojos.
Šio paspirtuko priekinis žibintas įrengtas vairo stiebo viršuje, o žibintas labai ryškus ir plačiai šviečiantis saugiam važiavimui naktį. Posūkiai matomi iš priekio ir iš galo, o galinis žibintas taip pat pakankamai ryškus. Įjungus apšvietimą, įsijungia ir LED juostos esančios stovėjimo platformos korpuse.
Perjungti ar keisti spalvų per paspirtuko meniu negalima. Kaabo Mantis King GT paspirtukas neturi mobilios programėlės, tačiau prisijungus su LED Hue programėle galima pakeisti spalvų derinius ar visiškai išjungti LED juostą.
Ekranėlis ir nustatymai
Ekranėlyje pateikiama informacija pakankamai standartinė - jame galite matyt įveiktą atstumą, laiką, pasirinktą “bėgį” ir t.t. Džiugu tai, kad ekranėlis puikiai matomas ryškioje saulės šviesoje ir per poliarizuotus akinius, o Teverun Fighter Mini Pro žiūrint per akinius galvą reikėdavo pakreipti į šoną.
Mantis King GT neturi jau įprastai naudojamo NFC užrakto, tačiau jį galima užrakinti su skaitmeniniu 4 skaitmenų kodu, tad kiekvieną kartą įjungus, reikėtų jį įvesti prieš važiavimą. Asmeniškai, tai patogiau nei NFC kortelė, kurią visuomet turi turėti su savimi.
Mantis King GT turi 6 bėgius (vienas iš jų ECO režimas), iš kurių 5 gali būti atskirai koreguojami pagal savo poreikius. “Advanced settings” nustatymų skiltyje galima pasikeisti maksimalų greitį, kiekvieno variklio naudojamą galią ir E-ABS lygį.
Būtent variklių galios apribojimas yra viena geriausių šio paspirtuko funkcijų, nes šis paspirtukas įsibėgėja itin greitai. Ar tai blogai? Tikrai ne, tačiau kartais norisi pasivažinėti pakankamai ramiai, ypač važiuojant miesto centre, kur eismas pakankamai intensyvus.
Maksimalus greitis ir įsibėgėjimas
Naudojant numatytuosius nustatymus pakankamai sunku surasti patogų bėgį važiuojant iš vietos. 3 bėgiu pajudama pakankamai švelniai, tačiau maksimalus greitis siekia tik 40 km/val. 4 bėgiu greitis padidėja iki 50 km/val, tačiau įsibėgėjimas jau per staigus ir norint saugiau pajudėti iš vietos esant tarp kitų eismo dalyvių pakankamai sunku.
Būtent jau minėti “advanced” nustatymai leido šį paspirtuką pasikoreguoti pilnai pagal savo poreikius, o tuomet šis paspirtukas tapo vienu mėgstamiausių bandytų paspirtukų. Konkretaus įsibėgėjimo laiko nematavome, tačiau šis paspirtukas tikrai įsibėgėja greičiau nei Teverun Fighter Mini Pro, o pastarasis tai padaro šiek tiek švelniau.
Su Mantis King GT paspirtuku lygioje vietoje pavyko pasiekti 67.5 km/val greitį (Strava programėlės užfiksuotas didžiausias greitis) - esant 24°C karščiui, 77 kg. vairuotojo svoriui (su apranga), bei maksimaliu rekomenduojamu padangų slėgiu (50 PSI). Tiesa, paspirtuko ekranėlyje buvo rodomas 70 km/val greitis.
Važiavimas į kalną
Su Kaabo Mantis King GT neįveikiamų kalnų rasti nepavyko - Narbuto g. kalną pavyko įveikti kiek daugiau nei 60 km/val greičiu, o tai toks pat greitis kaip šalia į tą patį kalną važiuojančių automobilių. Želvos g. kalno aukščiausioje vietoje šis paspirtukas išlaikė 50 km/val greitį. Šie greičiai tik įrodo, kad šio paspirtuko užteks įveikti praktiškai visas Lietuvos aukštumas.
Baterija ir įveiktas atstumas
Pasak gamintojo, šiuo paspirtuku važiuojant 25 km/val greičiu galima įveikti iki 90 kilometrų atstumą, o tai ganėtinai optimistiškas pareiškimas važiuojant realiomis sąlygomis. Na, o mums su pilnai įkrautu paspirtuku (svoris, oras ir kita jau paminėta maksimalaus greičio skiltyje) važiuojant dviem varikliais ir didžiausiu greičiu (kiek tai leido eismo sąlygos) pavyko įveikti 50.81 km.
Šio važiavimo vidutinis greitis - 28.5 km/val, tačiau šį parametrą nemažai įtakojo paskutiniai važiavimo kilometrai, kai paspirtukas pasiekė mažesnį nei 10 proc. baterijos lygį. Ir nors 50 kilometrų nėra deklaruojami 90 kilometrų, tokio įveikto atstumo ir tikėjausi.
Lyginant Kaabo Mantis King GT (60V 24Ah) su Teverun Fighter Mini Pro (60V 25Ah), pastarasis bandymų metu įveikė 57,58 kilometrus. Su vienu įkrovikliu, Mantis King GT įkrauti nuo 0 iki 100 proc. prireikė kiek daugiau nei 12 valandų. Su dviem įkrovikliais laikas sutrumpėja beveik per pusę.
Paspirtuko trūkumai
Kad ir koks puikus paspirtukas bebūtų, tobulumui ribų nėra. Mantis King GT taip pat turi keletą trūkumų, o vienas iš jų pakankamai rimtas. Pradėkime nuo paprastesnių trūkumų - jei naudojate kodą paspirtukui įjungti, nuo to momento kai įjungiate paspirtuką ir pradedate važiuoti praeina pakankamai nemažai laiko.
Paspirtukas įsijungia per kelias sekundes, suvedamas kodas, o tuomet, po kiekvieno įjungimo tenka vėl įsijungti savo bėgį ir įjungti du variklius, nes paspirtukas grįžtą į savo “default” 1 bėgio ir vieno variklio režimą. Važinėjantiems trumpus atstumus ir dažnai įjungiant išjungiant paspirtuką tai gali šiek tiek atsibosti.
Komplekte esantis galinis purvasargis yra ilgas ir pakankamai neblogai apsaugo nuo kylančio purvo važiuojant šlapia kelio danga. Tačiau jis pakankamai lankstus. Važiuojant greičiau per duobę, ar nuvažiavus nuo šaligatvio bortelio visuomet pasigirsta trinktelėjimas.
Vaire esantys paspirtuko valdymo mygtukai turi ir USB jungtį. Kaip ir daugumai, pirma mintis, kad tai galimybė įsikrauti telefoną, kas yra nuostabu. Deja, išbandžius keletą prietaisų, iš kurių nei vieno paspirtukas nekrovė, pavyko rasti informaciją, kad ši jungtis naudojama tik keisti paspirtuko programinę įrangą.
Ko gero rimčiausia Mantis King GT problema yra juntama esant didesniam greičiui. Važiuojant virš 50 km/val teko pajusti vairo vibraciją arba menką judėjimą į šonus (panašiausiai atrodytų “death wobble”, kuris dažniausiai pasitaiko važiuojant motociklu, tačiau ne toks ekstremalus). Nors važiuojant šiuo paspirtuku nukristi neteko, tai mano pirmas paspirtukas kuriuo važiuojant virš 50 km/val norėčiau turėti ne tik šalmą, bet ir visas galimas apsaugas.
Verdiktas
Kaabo Mantis King GT rinkoje jau 2 metai. Nors visi vengiame pirkti senesnius elektronikus produktus, tikėdamiesi, kad naujesni turi pažangesnes technologijas, šiam paspirtukui tai negalioja. Net ir šiai dienai, tai vienas greičiausiai įsibėgėjančių paspirtukų savo kategorijoje, o maksimalus greitis daugiau nei pakankamas.
Tiesa, kaip ir kiti, šis paspirtukas turi savo minusų. Vairo stiebas nesuteikia visapusiško saugumo jausmo, nors testavimo metu tai per didelių problemų nesukėlė. Rimtesnė problema, kuri galbūt pasitaikė tik su mūsų testuojamu modeliu yra vairo judėjimas esant didesniam greičiui. Asmeniškai tai viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl šiandieną rinkčiausi Teverun Fighter Mini Pro paspirtuką.
Nuolaidos
2024-11-09
Xiaomi elektrinė oro pompa 2: paspirtukams, dviračiams, kamuoliams dabar tik €30
Apžvalgos
2024-06-30