BLUETTI AC180
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
Unboxing
BLUETTI AC180 stotelė atvyko iš oficialios gamintojo svetainės. Kelionė iš EU sandėlio užtruko ~ 1 sav. per GLS siuntų tarnybą. Namų duris pasiekė Itella kurjerių teikiamomis transportavimo paslaugomis. Jokių rimtesnių pažeidimų pakuotė neturėjo, viskas tvarkingai.
Kaip ir prieš tai bandytas modelis taip ir šis BLUETTI AC180 papildomai dar įvilktas į transportavimo dėžę. Išlukštenus iš šios kelioninės dėžės, powerstation‘as yra saugiai ir tvirtai įtalpintas gaminio pakuotėje.
Komplektacija: AC180 stotelė, instrukcija, AC 220V įkrovimo laidas, automobilinis 12V įkrovimo laidas bei dar vienas laidas skirtas saulės moduliui pajungti.
Surinkimo kokybė
BLUETTI gaminiai pasižymi moderniu bei stilingu dizainu, tad ir šis nėra išimtis. AC180 yra stačiakampio formos su dvejomis rankenomis šonuose, kurios yra integruotos į korpusą lengvam ir patogiam transportavimui. Priekyje yra nedidelis, bet praktiškas LCD ekraniukas.
Šio modelio svoris jau yra kiek didesnis ~ 17kg. Tiesa, pakėlus aš nepasakyčiau jog tiek sveria, tikrai atrodo lengvesnis. Matmenys: 340mmx247mmx317mm. Vertinant gaminio plastiko kokybę sakyčiau niekuo nesiskiria nuo prieš tai bandyto EB3A modelio, jis yra patvarus bei kokybiškas.
Parametrai
- 1800W grynos AC srovės keitiklis / inverteris (2700W peak);
- 1152Wh talpos LiFePO4 baterija su 3500+ gyvavimo ciklų iki 80%;
- Greitas 1440W įkrovimas iš elektros tinklo lizdo (100% per 1.3 - 1.8 val.)
- 500W max. krovimas nuo saulės panelių (per 2.8 - 3.5 val.)
- Įkrovimo būdai: AC srovės / saulės / automobilio / generatoriaus;
- 8 išėjimai, kuriais galima įkrauti kelis įrenginius vienu metu;
- Išmanusis valdymas ir stebėjimas per BLUETTI APP'są;
- 15W belaidis įkrovimas bei PD 100W USB-C jungtis;
Pamačius jo parametrus, sakyčiau „monstriukas“ mažame kiaute. Vienu metu įkrauti ir juo naudotis galimybė yra, kadangi šio modelio BMS palaiko pass-through technologiją. Taip pat BLUETTI AC180 turi UPS funkciją, tad nutrukus energijos tiekimui iš tinklo, per 20ms persijungia į energijos tiekimą iš baterijos.
IŠTESTUOTI ĮRENGINIAI
VEikia
NEVEIKIA
Kas patiko?
Pasikartosiu, tačiau BLUETTI tikrai moka patraukti dėmesį savo gaminių moderniu ir stilingu dizainu. Labai protingai apgalvota rankenų integracija į korpuso šonus. Kur kas patogiau nešti: galima tiek viena ranka, tiek abejomis. Nors jis ir nėra didelis, tačiau pagal parametrus tikrai galingas. Kadangi korpusas yra stačiakampio formos, tai leidžia kur kas lengviau „tetrio“ principu įtalpinti jį į automobilio saloną tarp kitų daiktų.
Mygtukai yra aiškūs ir išdėstyti šalia vienas kito. Paprastam vartotojui užtenka žinoti kokios srovės tipo jam reikia, o tada tik paspausti atitinkamą mygtuką. Ekranas informatyvus, rodo įeinančią ir sunaudojamą galią bei baterijos likutį procentais. Taip pat atvaizduojama, kiek laiko lieka iki pilno įkrovimo ar iškrovimo. Kad neišeikvoti papildomai baterijos, ekranas po kurio laiko užgesta. Puiku, kadangi sutaupoma 15W galios sunaudojimo.
Valdymas programėle - nustatymų turinys nelabai kuo skiriasi nuo minėto mažojo broliuko EB3A. Iš aktualiausių pasirinkimų išskirčiau šiuos: galima įjungti tiek greito, tiek tylaus įkrovimo režimą, pasirinkti kokios įtampos reikia AC ar DC, aktyvuoti „Power lift mode“, kas leidžia pajungti įrenginius, kurių startinė srovė yra didesnė nei nominalus energijos suvartojimas. Didžiausias privalumas naudojantis programėlės valdymu yra tas, jog galima energijos stotelę išjungti per nuotolį naudojant Bluetooth.
Komplektacija – labai vertinu BLUETTI sprendimą nenaudoti papildomai jokių įkrovimo blokelių jeigu kraunama iš elektros tinklo. Laidą su CEE tikrai daug paprasčiau įsigyti nei pritaikyti kitą įkrovimo blokelį. Nuo mažojo broliuko komplektacija skiriasi tuo, jog šiame AC180 papildomai gamintojas įdeda įkrovimo laidą iš automobilinio 12V kištuko, vadinamosios „prikurkės“.
Kas nepatiko?
Yra ir pliusų, tačiau yra ir šiek tiek minusiukų. Na, bet jie nėra labai žymus, labiau gal žaidžia mano priekabumas. Taigi, kas galėtų būt geriau? Yra tik viena USB-C jungtis... Come on, juk jau ateina laikai kai ši jungtis bus standartas. BLUETTI EB3A turėjo tikrai nebloga LED lemputę priekyje, deja, bet šiame modelyje jos jau nėra. O vietos tai tikrai yra tam. Taigi, važiuojant iškylauti reikės papildomai pagalvoti apie apšvietimo šaltinį.
Naudojant greitąjį įkrovimą po kurio laiko įsijungia aušinimo ventiliatorius. Skleidžiamą triukšmą prilyginčiau su žaidimams skirto nešiojamo kompiuterio ūžimu. Būtų patogu jeigu „Power lift mode“ būtų galima įjungti be valdymo programėlės pagalbos. Situacijoje kai tu esi gamtoje ar miške, o telefone nėra Bluetti programėlės ir mobilųjį ryšį pagauti yra sudėtinga – sakyčiau truputi problemytė. Lietuvoje man asmeniškai yra buvę atvejų kai bandai pagauti ryšio, bet jo nėra, nes užstoja miškai ir panašiai.
Dienos metu tų trijų mygtukų apšvietimas sunkiai matomas. Programėlėje yra pasirinkimas „Battery Pack“, galbūt ateityje bus galima kažkaip ją praplėsti ar pasikeisti, tačiau apie tai daugiau niekur nieko neužsiminta. Na ir pabaigai, USB-C jungtis yra skirta tik energijos atidavimui, tad per ją įkrauti power station‘o nepavyks.
Ar verta pirkti?
Na ir svarbiausias klausimas, ar verta svarstyti apie šio produkto įsigijimą? Galiu teigti, jog tiek iš dizaino pusės, tiek iš funkcionalumo ši mobili energijos stotelė BLUETTI AC180 tikrai traukia akį. Galingas bei patogus transportavimui – puiku!
LiFePO4 celės yra kur kas geresnis pasirinkimas nei Li-ion (ličio jonų) dėl savo efektyvumo bei ilgaamžiškumo. Bet... kadangi tai yra visiškai šviežas modelis, jo kaina kolkas dar "kandžiojasi". 1000€ sakyčiau kiek daugoka, atsižvelgiant į baterijos talpą bei palyginus su panašiais modeliais prieinamais rinkoje.
Už gerokai patrauklesnę kainą galima įsigyti NEWSMY N1200P modelį (prieš tai gamintojas vadinosi NECESPOW). Išsamią šio modelio apžvalgą galite rasti paspaudus čia. Ir nors N1200P stotelė yra šiek tiek silpnesnė (1200W), dizainas kuklesnis, neturi premium funkcijų ir valdymo per APP'są, tačiau baterijos talpa labai panaši, turi 3x 220V jungtis ir kaina net ~ 30% mažesnė. Už likusią pinigų sumą dar galima įsigyti ir neblogą saulės modulį, jeigu to reikia.
Panaršius BLUETTI gamintojo gaminių asortimentą, galime rasti AC200P modelį. Jeigu EB3A modelį pavadinau mažuoju broliuku, tai AC200P drąsiai galima vadinti vyresniuoju. Jo baterijos talpa yra net 2000Wh, o „peak“ galia siekia 4800W. Be to, šio powerstation‘o įkrovimui galima pajungti net iki 700W galios saulės panelę / saulės modulių junginius.
Papildomas privalumas yra tai, jog visos jungtys turi apsauginius kamštelius, todėl būnant gamtoje, nedidelis lietus bus mažiau baisus nei su AC180 modeliu. Tiesa, ši stotelė pasigirti greito krovimo funkcija negali (kaip kad AC180), bet tinkamai pasidėliojus įkrovimo laiką prieš naudojimą – keblumų nesudarys. Na, o užtaikius ant geresnių akcijų šį AC200P powerstation’ą galima įsigyti už 1100€. Todėl jeigu AC180 kaina nekris žemiau ~800€, manyčiau vertėtų šiek tiek pasitaupyti ir imti AC200P modelį.