Sparčiai populiarėjantys elektriniai dviračiai gatvėse pastebimi vis dažniau, o ieškantys įsigyti naują dviratį be jokios abejonės susidūrė su beribe pasiūla. Turbūt kiekvienas iš mūsų mąsto, į ką atkreipti dėmesį perkant, kokį modelį išsirinkti, kiek reikia investuoti kokybiškam dviračiui ir užduodam dar daugybę klausimų prieš rasdami sau tinkamą sprendimą.
DUOTTS E26
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
Šiandienos apžvalgoje dviratis, kuris padės atsakyti bent į keletą klausimų. Duotts E26 - tai išskirtinės spalvos elektrinis kalnų dviratis, su kokybišku varikliu, ilgai veikiančia baterija ir puikia amortizacija, bei žadantis smagią važiavimo patirtį. Ar tai dėmesio vertas dviratis? Galbūt tai dviratis būtent jums? Panagrinėkime išsamiau.

Išpakavimas ir paruošimas
Įprastai dviračiai transportavimo dėžėse būna dalinai išrinkti. Taip ir Duotts E26 - nuimtas vairas, priekinis ratas, sėdynė, pedalai, žibintas, purvasaugiai. Viskas supakuota atskirai, tačiau apdairiai (net dėžei nuvirtus, tikimybė pažeisti rėmo dažus ar kitus komponentus išlieka menka). Komplekte radome ir visus reikalingus įrankius jo surinkimui. Taip pat, papildomai įdėti ir telefono laikiklis bei rankinė pompa.

Dviračio surinkimas nebuvo sudėtingas, o kilus neaiškumams pasitelkėme pridėta surinkimo instrukcija. Mėgstantys vaizdinę medžiagą, surinkimą gali pamatyti ir gamintojo puslapyje. Pats procesas užtruko ilgiau nei valandą, bet čia įtraukiame ir fotografavimo laiką.



Pirmieji įspūdžiai
Duotts E26 - didelis dviratis. Toks įspūdis nepradingo pamačius dėžę, ją atidarius ir pilnai surinkus dviratį. 26×4.0 colių padangomis ir priekinio žibinto dizainu šis dviratis kiek primena motociklą, o jo rėmo tipas atitinka kalnų dviračio (MTB) formą. Žiūrint į visumą, net ir po daugybės dienų jį bandant, mintyse Duotts E26 ir išliko būtent motociklo ir kalnų dviračio hibridu.

Ko gero labiausiai krentantis į akį dizaino elementas yra unikali rėmo spalva. Čia panaudoti „chameleono“ dažai, kurių spalva kinta priklausomai nuo žiūrėjimo kampo ar apšvietimo. Testavimui skirtas modelis yra mėlynos - violetinės spalvos ir mano akiai, „chameleono“ efektas atrodo tiesiog nuostabiai.

Kitas akį traukiantis elementas, tai ratlankiuose esančios angos, per kurias matoma padangų (kameros) dalis. Tai šiek tiek sumažina šio dviračio svorio, bet informacijos ar tai suteikia papildomų privalumų rasti nepavyko. Tačiau pripažįstu, kad šie ratlankiai atrodo įdomiai - gerąja prasme.

Duotts E26 panaudoti komponentai tikrai ne iš prasčiausių. Vairo kairėje pusėje rasite signalo, įjungimo / išjungimo ir PAS (pedal assist system arba elektrinio variklio asistento sistemos valdymas). Pastarieji lengvai spaudžiami ir yra malonūs prisilietimui.

Viduryje esantis ekranėlis ryškus ir perduoda tik reikalingiausią informaciją. Vairo dešinėje puikuojasi USB-A tipo prievadas skirtas įkrauti įrenginius, bei svirtelės (Shimano) pavarų perjungimui. Šio dviračio efektyvų stabdymą užtikrina Tektro hidrauliniai stabdžiai, o metalinės rankenėlės neturi jokio pašalinio judesio.

Šis dviratis aprūpintas priekiniais ir galiniais amortizatoriais. Priekyje esanti šakė juda iki 100 mm ir jos atšokimas lengvai reguliuojamas. Gale puikuojasi DNM amortizatorius, o biudžetinėje klasėje šis gamintojas žinoma dėl pakankamai kokybiškų dalių.

Sėdynė iš pažiūros kiek kietoka, su minimaliu paminkštinimo kiekiu. Mano nuomone, Duotts E26 turėtų turėti kiek minkštesnę sėdynę ilgoms kelionėms. Galbūt čia klystu, o mano nuomonę pakeis visus smūgius sugeriančios padangos ir amortizatoriai, bet prieš tai - šį dviratį būtina ištestuoti.

Važiavimo kokybė
Žvelgiant iš šono, Duotts E26 atrodo ne tik didelis, bet ir sunkus, o sunkius dviračius taip pat įsivaizduojame kaip reikalaujančius didesnės fizinės jėgos minant. Pirmas važiavimas ir nuomonė pasikeičia kardinaliai. Nenaudojant PAS minti nėra sudėtinga - pajudėti iš vietos sąlyginai lengva net 5 bėgyje, o rieda šis dviratis tiesiog puikiai.

Dėl plačių padangų kiek sudėtingiau pasukti staigesnį posūkį. Tai ne dėl vairo pasukimo kampo, o juntamo balanso ant paties dviračio. Po įveiktų 100 km įprotis nesusiformavo - siauresni takeliai turintys posūkių ar laviravimas gatvėje tarp žmonių mažu greičiu yra pakankamai sudėtingas.

Turbūt su jokia kita dvirate transporto priemone važiuojant prastais keliais nesu jautęsis taip saugiai. Važiavau ir per sniegą, žvyrą, pievomis, trinkelėmis Gedimino prospektu - visuomet kelyje jaučiausi stabiliai ir užtikrintai. Aukštesni kalneliai, šaligatvių borteliai, duobės kelyje, su Duotts E26 visa tai vieni juokai.

Važiuojant ramiai bet kuria prasta danga, amortizatoriai ir padangų storumas kartu veikia nepriekaištingai. Smūgiai sugeriami, drebėjimo ar mušimo per vairą pajusti neteko ir visų bandymų metu nebuvo nei karto, kuomet turėčiau rankas paleisti nuo vairo ir pailsėti.

Mėgstantiems kiek daugiau iššūkių keliantį važiavimą bekele, keliais šio dviračio aspektais teks nusivilti. Duotts E26 su sportinio stiliaus sėdyne, kuri yra gan kieta. Važinėjant ilgesnius atstumus darosi kiek nepatogu ir nekomfortiška. Čia galbūt padėtų dviratininko kelnės ar šortai su paminkštinimu, o jei tokių nesinori, greičiausiai reikėtų keisti sėdynę į minkštesnę.

Dviračio kojelė važiuojant per duobutes ar šaknis daužosi į galinių stabdžių diską, sukeliant erzinančius pašalinius garsus. Purvasargiai taip pat per silpni ir turi per daug judesio, o po ilgesnio važinėjimo atsirado pašalinis garsas priekyje (galbūt trinasi laidai, ar amortizatoriai). Turbūt labiausiai neraminantis dalykas, tai vis atsipalaiduojanti vienos pusės pedalo ašis, kurią nuolat reikia paveržti.
Važinėjantis tik miško takais pritrūko momentinės galios norint įveikti vidutinio ir didesnio statumo įkalnes. Taip pat, trūksta komforto, t.y. norėtųsi, kad važiavimas būtų minkštesnis. Pagelbėti galėtų didesnę eigą turintys amortizatoriai, nei esantys šiame dviratyje. Žinoma visa tai atsiremia į kainą, o tobulam dviračiui prireiktų investuoti bent kelis kartus daugiau.

Galbūt visuma skamba kaip prasta patirtis, tačiau anaiptol - Duotts E26 suteikia papildomų emocijų, kurių su įprastu dviračiu patirti greičiausiai nepavyks. Galima drąsiai pasiekti didesnius greičius, juos išlaikyti ilgesnėse atkarpose, o visą dėmesį sutelkti į važiavimo trajektoriją ir maršrutą. Šaunu, kad net ir po itin prastų kelio atkarpų ir purtymų dviratis nesubyrėjo ir viskas liko ten, kur ir turėtų būti.

Elektrinis variklis
Kiekvieno elektrinio dviračio širdis yra jo variklis. Duotts E26 turi 750W 80Nm galios Bafang variklį, kuris vien savo jėga gali pasiekti iki 55 km/val greitį ir padėti įveikti 30° įkalnes. Čia, skirtingai nuo pigesnių variantų, variklio galia skirstoma per sukimo momento jutiklį.

Įprastai tariant, kuo stipriau minsite, tuo daugiau galios perduodama iš variklio. Bėgis, kuriuo važiuojama ir minama tam įtakos neturi, galia atiduodama praktiškai neribotai arba iki tokio greičio, kurį pavyks išvystyti.

Yra 5 asistento lygiai, nuo mažiau prisidedančio iki daugiausiai. Šį asistentą taip pat galima išjungti. Pravažiavus pirmuosius 30 km, pajutau, kad 1 lygio mieste pilnai užtenka, o minimas gerokai palengvinimas net ir pajudant iš vietos. Gaila, tačiau perduodamos galios reguliuoti galimybės nėra.

Norintys pilnai išnaudoti elektrinį variklį, gali vairo rankenėlę pasikeisti į komplektę esančią, kurioje sumontuota sukama greičio svirtis. Tuomet šis dviratis savo valdymu taps panašesnis į motociklą. Važiuojant su šia rankenėle galima naudoti tik elektrinį variklį, t.y. minti visiškai nereikia. Pajudėti galima iš vietos, įsibėgėjimas pakankamai greitas, bet nėra iš tų, kurie atloštų jus atgal savo trauka. Vilniuje šio variklio galios užteko visur.

Važiavimas į kalną
Jau tradicija tapęs testas, kuriuo bandau įveikti du Vilniaus kalnus - tai statesnis Želvos g. ir gerokai ilgesnis Narbuto g. Šiam bandymui naudojome tik variklio galią. Taigi, Želvos g. kalnas įveiktas 10 km/val greičiu, sulėtėjus tik pačioje viršūnėje. Narbuto gatvės kalne didžiausias sulėtėjimas įvyko ties 34 km/val. Abu kalnai įveikti, tad esu įsitikinęs, kad šio variklio galios pakaks kiekvienam.
Įveiktas atstumas ir maksimalus greitis
Sekantis testas tai įveikiamas atstumas naudojant tik variklį. Duotts pakankamai saugiai apibrėžia tokiu režimu nuvažiuojamą atstumą nurodant kad jis yra 40-60 km. Taigi, padangas pripučiu iki maksimaliai rekomenduojamo slėgio 30 PSI, bateriją pilnai įkraunu, su visa apranga pasisveriu (80 kg), pasižiūriu į temperatūrą lauke (~15°) ir leidžiuos į dviejų valandų kelionę.




Įveiktas atstumas - 45,17 km. Visos kelionės metu vidutinis greitis siekė 25,4 km/val, o didžiausias greitis 56,7 km/val, tačiau jis pasiektas važiuojant nuo kalno. Lygioje vietoje, didžiausias išvystytas greitis buvo 51 km/val.

Kas nepatiko?
Nors Duotts E26 tikrai išskirtinis dviratis, tačiau už tokią kainą norėčiau ir daugiau. Kai kurie dalykai galėtų būti kaip atskiri priedai, o kitus gamintojas galėtų tiesiog patobulinti.

Kruizo kontrolė, arba pastovaus greičio išlaikymas, asmeniškai yra viena svarbiausių funkcijų elektrinėje transporto priemonėje. Man patinka užfiksuoti greitį ties 20 km/val ir ramiai judėti savo maršrutu. Deja, šiame dviratyje to nėra. Siūloma kruizo kontrolė įjungiama palaikius - (asistento lygio) mygtuką, tačiau ji veikia tik kartais ir tik fiksuotu 6 km/val greičiu.

Purvasaugiai - kai kuriems tai neaktualus dalykas (o be jų dviratis atrodo tik geriau), tačiau man, norint nuvažiuoti į darbą švariam, su komplekte esančiais purvasaugiais to padaryti nepavyko. Važiuojant per sniegą ar šlapią purvą kiek didesniu greičiu, galinis purvasaugis nugarą apsaugo tik iš dalies. Pirmą kartą pasiekus kelionės tikslą teko labai nusivilti pamačius purviną šalmą, kuprinę ir striukę. Yra kitų gamintojų, kurių purvasaugiai uždengia didesnę dalį, yra arčiau padangos ir yra tvirtesni. Tokius mielai įsigyčiau ir atskirai tiesiogiai iš Duotts.. jei tik tokie būtų.

Visi kiti nepatikę dalykai tik smulkmenos. Baterijos lygis galėtų būti rodomas išsamiau, o ne padalomis ar kas 20% (Duotts programėlėje). Dviračio ekranėlyje galėtų būti ir laikrodis. Taip pat pasigedau galinio žibinto - net jei jis komplekte būtų su atskira baterija, tai tik pliusas. Baterija neturi jokios rankenėles patogiam nešimui, o dviračio kojelė atlenkus visada atsitrenkia į stabdžių diską. Komplekte esančios rankenėlės su greičio svirtele atrodo ir jaučiasi pigios.

Duotts E26 svoris (37kg) gali tapti rimtesniu iššūkiu jei šį dviratį reikia kažkur užsinešti. Pakelti jį už rėmo per svorio centrą gan sudėtinga dėl galinio amortizatoriaus pozicijos, o pakėlus tikrai pasijaučia jo svoris. Taip pat, nerekomenduočiau šiuo dviračiu važiuoti trasa, kurioje reikia dažnai pakelti priekinį ratą - ar tai būtų medžio šaknys, šaligatvio bortelis, pakelti priekinį ratą nenulipus nuo dviračio reikalauja daug jėgų.

Kas patiko?
Vien elektriniu varikliu išvystomas greitis reikalauja ir galimybės greitai ir saugiai sustoti. Čia padeda hidrauliniai stabdžiai su 203mm diskais - stabdymas efektyvus ir tolygus. Visų bandymų metu diskai neišsikraipė, stabždiai necypė ir veikė kaip ir tikėjausi.

Nors purvasaugiai prasti, Duotts E26 turi IPX4 reitingą. Tai reiškia, kad jis apsaugotas nuo nestipraus lietaus ir kelionės metu pradėjus lyti, jaudintis per daug nereikėtų. Tiesa, plauti šio dviračio aukštu vandens slėgiu negalima.

Ko gero labiausiai patikęs dalykas yra beveik visi šio dviračio komponentai. Jie sąlyginai kokybiški, o viskas ką paliečiu tvirta. Ekranėlis ryškus ir patogioje vietoje. Bėgiai perjungiami lengvai, sinchronizavimas tikslus (t.y. nepermeta į kitus bėgius nei nustatyta).

Verdiktas
Duotts E26 - išskirtinis dviratis. Tai kalnų dviratis, su didelėmis padangomis, geru varikliu ir kokybiškomis dalimis. Be to, iš kitų gamintojų modelių jis labiausiai išsiskiria savo rėmo chameleono spalvų efektu. Vien tai lemia, kad važiuodami ar sustoję sulauksite aplinkinių žvilgsnių. Deja, dėmesio atkreipimas ne visada gerai, nes palikus prirakintą dviratį prie parduotuvės nuolat jaučiau stresą.

Pabaigai turbūt sunkiausias klausimas - ar tai geras elektrinis kalnų dviratis? Iš vienos pusės plačios padangos tai tikras patogumas bet kokioje dangoje. Iš kitos, tai papildomas svoris, kuriam judėti reikia daugiau energijos ir laviruoti siauruose posūkiuose sunkiau. Mano kasdieniam važiavimui, kuriame dviračių takai, aukštesni borteliai ir retkarčiais miško takeliai, Duotts E26 puikiai tiko ir galiu drąsiai teigti, kad šis dviratis man paliks tik gerus prisiminimus.