Jei skaitote mano apžvalgas, žinote, kad visada ieškau tobulo balanso tarp galios, komforto ir praktiškumo. Labiausiai įsiminęs mano bandytas elektrinis dviratis buvo su plačiomis padangomis ir svėrė beveik tiek, kiek nedidelis motociklas. Ne kartą esu sakęs, kad Duotts E26 būtų tobulas pasirinkimas, jei tik jis nebūtų „fat bike“.
DUOTTS E26
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
Šį kartą situacija kitokia. Duotts E29 - visiškai naujas modelis, kuris, regis, pažymi daugelį man svarbių kriterijų: siauresnės padangos, gerokai mažesnis svoris, sukimo momento jutiklis, hidrauliniai stabdžiai ir net 14 pavarų sistema. Ar tai tas dviratis, kurio taip ilgai laukiau? Ko jam dar trūksta iki tobulybės ir kuo jis gali sužavėti kiekvieną? Apie tai ir daugiau šioje apžvalgoje.

Išpakavimas ir paruošimas
Dviratis siunčiamas niekuo neišsiskiriančioje kartoninėje dėžėje, kurios kampai, tiesą sakant, neatrodė idealūs. Visgi tai ne tragedija, nes viduje viskas supakuota nepriekaištingai. Daug putplasčio, tvirtinimo dirželių ir apsauginių plėvelių.

Dėžėje radome ne tik dviratį, bet ir visus reikalingus įrankius. Instrukcija, įrankiai, pompa, telefono laikiklis, įkroviklis, purvasargiai, atšvaitai ir greičio svirtis - viskas ko reikia važiavimui. Kai kurie dalykai yra papildomos smulkmenos, bet pastarosios visada sukelia teigiamų emocijų. Surinkimas niekuo neypatingas, tereikia įstatyti vairą, priekinį ratą, pedalus ir sėdynę. Neskubant prireiks ne daugiau nei pusvalandžio.



Pirmi įspūdžiai
Pirmas žvilgsnis į surinktą Duotts E29 kelia dvejopą jausmą. Iš karto į akis krenta laidų išvedžiojimas priekyje. Jie ne itin tvarkingai paslėpti, o apsauginė detalė rėme nuolat iškrenta. Atrodo, lyg tai buvo paskutinis gamintojo rūpestis prieš pakuojant dviratį. Pridėjus faktą, kad kojelę prailginant aptikau ir papildomą varžtą, kyla klausimas - ar tai pavieniai trūkumai, ar bylojimas apie galimas rimtesnes problemas?

Vis dėlto nusivilti neverta - komponentai čia tikrai ne pigiausi. Maloniai nustebino komplekte esanti greičio svirtis, kuri skirtingai nuo prieš tai bandytų modelių nesiskiria nuo komplektuojamų įprastų rankenėlių.

Vairo centre esantis ekranas ryškus ir puikiai matomas saulėje. Kairėje - patogus valdiklis, leidžiantis perjungti PAS lygius ir keisti nustatymus. Tiesa, priekinės žvaigždės perjungimo mechanizmas šiek tiek per daug išsikiša į rankenos pusę, todėl gali sukelti nepatogumų važiuojant.

Priekyje sumontuoti reguliuojami ZOOM amortizatoriai, kurių eiga siekia iki 100 mm, o gale jau Duotts E26 matyto gamintojo DNM orinis amortizatorius.

Nors pirmas įspūdis dvejopas, žvelgiant į Duotts E29 visumą, atrodo, kad tai pakankamai kokybiškas dviratis. O kaip jis važiuoja?

Važiavimo kokybė
Važiuoti su Duotts E29 - tikras malonumas. Jis rieda labai lengvai net išjungus variklį, o tai ne visada būdinga elektriniams dviračiams. Sukimo momento (torque) jutiklis veikia puikiai, galia perduodama tolygiai, be trūkčiojimų.

Iš tiesų važiuoti taip smagu, kad greičio svirtį užsidėjau tik tam, kad išbandyčiau, kokį atstumą galima įveikti nesukant pedalų. Užtektinai storos padangos ir geri amortizatoriai puikiai sugeria kelio nelygumus, todėl važiuoti komfortiška tiek mieste, tiek prastesnės kokybės keliuose.

Bekelėje šis dviratis atsiskleidžia dar labiau - važiavimas miško takeliais toks smagus, kad į darbą dažniau renkuosi keliauti per mišką nei važiuoti dviračių taku. Stabilumas posūkiuose, geras sukibimas ir amortizatorių darbas suteikia pasitikėjimo važiuojant per šaknis ar žvyro ruožus.

14 pavarų sistema yra svarbus privalumas. Tai nėra tik skaičius, o reali galimybė prisitaikyti prie bet kokios situacijos. Bėgiai junginėjasi tiksliai, be strigimų, net tada, kai važiuoji nelygiu paviršiumi. Tokia pavarų kombinacija kartu su elektriniu varikliu suteikia daug daugiau pasirinkimo laisvės nei įprasti 7 ar 8 bėgiai, dažniau randamus kituose modeliuose.

Shimano MT200 hidrauliniai stabdžiai veikia efektyviai ir užtikrintai. Deja, priekyje esantys stabdžiai stipriai cypia (gale tokie patys, tačiau necypia). Po pirmųjų 100 km situacija nepasikeitė, nepagelbėjo ir stabdžių valiklis. Problemą iš dalies sutvarkė tik išimtos kaladėlės ir švitrinis popierius, tad dabar cypimas atsiranda tik stabdant pilna jėga.
Elektrinis variklis
Duotts E29 aprūpintas Bafang 48V 250W varikliu, kuris iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti gan silpnokas. Tačiau realybėje šio variklio galios tikrai pakanka. Jo nominali galia yra 720W, tad įsibėgėti galima sąlyginai greitai, o 40 km/val riba įveikiama be didesnių pastangų.

Variklis veikia kartu su sukimo momento jutikliu, todėl pagalbos pojūtis yra natūralus - greičiau minant perduodama daugiau variklio galios. Gamykliškai dviratyje yra 5 asistento (PAS) lygiai, kurie apriboja variklio galią kas 15%. Pvz.: 3 lygis yra 70%, 4 lygis yra 85%. Mažiausia galima pagalba yra apribota 40%.

Jautrumą (kaip greitai suveiks) galima koreguoti papildomuose nustatymuose. Tik pastarieji apsaugoti PIN (2962), kurio vartotojo instrukcijoje tiesiog nėra. Šiuose nustatymuose taip pat paslėptas ir dviračio atrakinimo kodo išjungimas ir keitimas.

Važiavimas į kalną
Kadangi testuojant šį dviratį praktiškai nesinaudojau greičio svirtimi, iš patirties galiu pasakyti, kad minti į kalnus su Duotts E29 labai lengva. Iš tiesų tai taip patiko, kad net pasimažindavau variklio pagalbą iššūkiui.

O dabar - tradicinis testas, kuriuo važiuoju į Vilniuje esančius Želvos g. ir Narbuto gatvės kalnus. Pastarasis įveiktas ne lėčiau nei 24 km/val greičiu, o Želvos g. tapo neįveikiama užduotimi.
Įveiktas atstumas ir maksimalus greitis
Maksimaliai pripūstomis padangomis ir pilnai įkrauta baterija leidausi į įveikiamo atstumo testą. Lauko temperatūrai siekiant 19 laipsnių, su apranga ir įranga sveriant 85 kg pavyko nuvažiuoti 35.35 km. Įvertinus, kad baterija tik 13.5 Ah, tai pakankamai solidus atstumas.




Kas nepatiko?
Nors Duotts E29 tikrai smagus dviratis, vis dėlto jaučiasi, kad tai kiek skubotai išleistas modelis su smulkmenomis, kurios galėtų būti geriau apgalvotos.

Didžiausias minusas - baterijos likučio informacija. Ji rodoma tik indikatoriumi su keliomis padalomis, be jokio tikslaus procento ar voltažo, todėl važiuojant ilgesnį maršrutą tenka spėlioti, kiek dar liko iki visiško išsikrovimo.

Kitas trūkumas - įjungus žibintą ekranėlis nepritemsta, tad naktį jis tampa per ryškus ir gali blaškyti dėmesį. Taip, apšvietimo lygį galima pasikeisti nustatymuose, tačiau tai keliais paspaudimais per daug.

Papildomi nustatymai, tokie kaip PAS lygių ar PIN kodo keitimas, pasiekiami tik įvedus specialų kodą, kuris instrukcijoje net nėra pateiktas. Taip pat, kai kurios funkcijos būtų patogiau valdomas telefone esančia Duotts programėle. Deja, pastaroji nepalaiko šio modelio.

Galiausiai, pasigedau kruizo kontrolės - funkcijos, kuri ilgesnėse kelionėse būtų labai naudinga, kad nereikėtų nuolat laikyti akceleratoriaus ar pasikliauti tik pedalų pagalba.

Verdiktas
Nors Duotts E29 akivaizdžiai atrodo kiek paskubomis išleistas modelis, man jis paliko labai gerą įspūdį. Važiuoti su juo tikras malonumas. Ir nesvarbu ar tai kelionė į darbą, ar tiesiog pasivažinėjimas miškuose, nes visi keliai įveikiami su šypsena. Dviratis rieda lengvai, PAS sistema veikia sklandžiai, o 14 bėgių suteikia tikrą laisvę prisitaikyti prie bet kokio kelio. Iš tiesų Duotts E29 man taip patiko, kad nedvejodamas - nusprendžiau pats jį įsigyti.