Šiandienos elektrinių paspirtukų gamintojų rinka kupina vardų. Vieni iš jų žinomi visiems bent truputį besidomintiems paspirtukais - tai tokie gigantai kaip Teverun, Xiaomi, Ninebot ar pan. ANGWATT, turbūt daugumai niekada negirdėtas gamintojas. Ne paslaptis, kad mėgstame išbandyti ir mažiau žinomus ar matomus produktus, o tarp jų atrasti tikrus perliukus - tai konkurencingų kainų, išskirtinių savybių, o kartais ir geresnių parametrų nei žinomų gamintojų produktai.
ANGWATT CS1
Vertinimas:
Kas mums patiko?
Kas mums nepatiko?
ANGWATT CS1 - išskirtinio dizaino, dydžio ir už savo kainą itin gerų techninių savybių paspirtukas. Šiandien apžvalgoje pabandysiu įminti mįslę, visgi kokio tipo žmonėms ir kokiam važiavimui jis skirtas.
Unboxing
Dėžė dėžėje - taip supakuotą gavome paspirtuką. Iš pirmo žvilgsnio niekuo neišsiskirianti dėžė viduje slėpė gražesnę, o jos viduje ANGWATT CS1. Paspirtukas supakuotas pakankamai standartiškai, su nuimtu vairu (bei ekranėliu) ir galiniu purvasaugiu.
Paspirtuko priedai - vartotojo instrukcija, įrankių komplektas ir 2.5A įkroviklis. Pastarasis tikrai nemažas, tačiau praktiškai nieko nesveriantis. Paspirtuko surinkimas paprastas ir net tai darantiems pirmą kartą užtruktų iki 20 minučių.
Pirmi įspūdžiai
ANGWATT CS1 tiek savo ilgiu, aukščiu ir svoriu (30kg) yra didelis paspirtukas. Net lyginant su tokiais paspirtukais kaip Kaabo Mantis King GT ar Teverun Fighter Mini, šis didesnis. 11 colių padangos, aukšta stovėjimo platforma, ryškūs ir dideli spyruokliniai amortizatoriai bei tvirtas metalinis korpusas - tai tikro bekelės siaubūno įvaizdis.
Apie surinkimo kokybę pradėkime nuo vairo. Jo kairėje pusėje rasite žibintų / posūkių / signalo / išjungimo ir įjungimo mygtukų blokelį. Tai kiek kitoks blokelis, kur posūkiai jungiami ne paspaudimu, o nukreipiant svirtelę į atitinkamą pusę. Pozicija ir įjungimo principas gerokai patogesnis nei su posūkių mygtukais.
Per vidurį įspūdingo dydžio ekranėlis, su kiek mažiau įspūdinga surinkimo kokybe. Tai pigaus plastiko ir stikliuko (veikiau plastiko) rinkinys. Vairo dešinėje tik greičio valdymo svirtelė, valdoma nykščiu. Vairo rankenėlės pigios, tačiau neslystančios iš rankų, o laikyti vairą patogu. Laidai išvesti pro vairo stiebo vidų, tad bendras vaizdas tvarkingas.
Keliaujant nuo vairo žemyn, vairo stiebe varžtais prisukta aliuminio plokštelė. Jos paskirties išsiaiškinti nepavyko ir greičiausiai tai tik dizaino elementas. Keistas pasirinkimas, nors ir nedidelis, tačiau tai papildomas svoris.
Vairo stiebo sulenkimo mechanizmas tvirtinamas užspaudimu ir mažu kabliuku (atsarginis rakinimas). Nors tai neatrodo kaip pats saugiausias mechanizmas, po testavimo (įveikta apie 100km) niekas neklibėjo, netraškėjo ir nekėlė abejonių dėl saugumo.
Kiek neįprastas sprendimas yra vairo stiebo sujungimas su stovėjimo platforma. Iš pastarosios dviejų pusių kylantys metaliniai rėmeliai tvirtinami varžtais, po 4 kiekvienoje pusėje. Tai dar vienas keistas pasirinkimas, nes žiūrint į paspirtuką, jis atrodo iš tų, kuriems jokios duobės nėra baisios. Žinoma, važiuojant duobėmis varžteliai gali atsilaisvinti, o tada jau gali įvykti nelaimė. Taigi, be padangų slėgio patikrinimo, tai dar viena vieta kurią rekomenduojama pasitikrinti prieš kelionę.
Stovėjimo platforma, kuri padengta gumine danga, yra siaura. Joje kojų viena šalia kitos (greta) nepastatysite, tačiau stovint šonu problemų nekyla. Metaliniai rėmeliai laikantys vairą prie stovėjimo vietos su užlenktais kampais.
Taip, tai dar viena šio paspirtuko keistenybė - nors tai neįvyko, važiuojant yra tikimybė, kad batas užsikabins (suplyš), o esant poreikiui nulipti nepavyks, kas pakankamai pavojinga. Stovėjimo platformos šonuose matomos LED juostos, o viename iš šonų ir įkrovimo lizdas. Pastarasis dengiamas gumine apsauga, tačiau ją atitaikyti iš pirmo karto tikrai nepavyks.
ANGWATT CS1 bekelei skirti ratai yra įspūdingų 11 colių dydžio. Amortizatoriai spyruokliniai, reguoliuojami sukant viršutinę veržlę (tam reikalingi papildomi įrankiai). Deja, net ir minkščiausioje savo pozicijoje jie nesuteikia komforto lygiame kelyje. Nepaisant to, amortizatorių kietumas bekelėje padeda išlaikyti paspirtuką stabilų.
Viena geriausių šio paspirtuko savybių, tai maždaug 19 cm (be apkrovos) atstumas nuo žemės iki stovėjimo platformos. Tai pats aukščiausias mano testuotas paspirtukas, su kuriuo „užlipti“ ant šaligatvių bortelių problemų nekilo.
Kasdienis važiavimas / patogumas
Taigi, laikas išbandyti šį bekelės siaubūną, o tokiam paspirtukui lengviausia užduotis žinoma turėtų būti lygus kelias. Bet tai tik teorija, kuri žinoma skiriasi nuo praktikos. Tik pradėjus važiuoti, jaučiasi, kad kažkas ne taip, kažko trūksta...
Nesukant galvos, tai greičiausiai gamintojo apribota galia. Pasikeitus kelis nustatymus, paspirtuke pasikeičia niekas - ANGWATT CS1 įsibėgėja neapsakomai lėtai. Taip lėtai, kad visiems žinomas žaliasis Bolt paspirtukas greičiausiai laimėtų lenktynes iki 20 km/val greičio.
Šio paspirtuko maksimalus greitis nėra apribotas, o pakėlus galinį ratą ekranėlyje pamatome ir virš 80 km/val greitį. Deja visa tai ne brokuotas paspirtukas, o gamintojo pasirinkimas (tą vėliau patvirtinome su tiekėju). CS1 variklis apribotas trauka, kad turėtų daugiau galios pasiekti didesnį greitį. Tai neįprasta ir kartu keista, nes sprendžiant iš išvaizdos, šis paspirtukas skirtas bekelei, kur trauka turėtų būti svarbesnė nei maksimalus greitis.
Nepaisant šių variklio savybių pasirinkimo, su šiuo paspirtuku važiuoti tikrai nėra blogai. Po daugiau nei 100 įveiktų kilometrų, perpratus traukos ypatumus ir žinant visas silpnąsias savybes pavyko susidraugauti su CS1.
Didelės padangos leidžia drąsiau važiuoti per duobutes, kurių su asmeniniu Teverun Blade Mini vengiu. Aukštas pravažumas važinėjant miške ne kartą leido likti ant paspirtuko važiuojant per šaknis ar labiau smėlėtas vietas. Pagal gamintoją, galima įveikti (veikiau rekomenduojama važiuoti pro) ne gilesnius nei 2 cm vandens šaltinius, tačiau praktiškai važiavome ir gerokai giliau, o sunkumų šiam paspirtukui nekilo.
Minėti dalykai tik patvirtina, kad CS1 orientuotas į važiavimą bekele, o ir su tokiu važiavimu jis susidoroja gerai. Tačiau lygiame kelyje ar važiavimui miesto sąlygomis kiek kita istorija. Tos pačios padangos, kurios užtikrina geresnį sukibimą esant neasfaltuotai dangai, dviračių take kelia didelį triukšmą.
Važiuojant, garsas primena „FatBike“ dviračių padangų keliamą ūžimą. Nepastovus sąlytis su danga (dėl griovelių) kelia ir nepatogumų važiuojant didžiausiu greičiu, kur juntamas šioks toks nestabilumas. Taip pat, pasiekus didžiausią šio paspirtuko greitį, pakankamai sunku surasti centrinę vairo poziciją, tad reikia nuolat ją koreguoti.
Amortizatoriai gan kieti važinėti bekele, tačiau didesnes duobes jiems „sugerti“ pavyksta, o mažesnes įveikia padangos. Nors stovėjimo platforma siaura, kojoms vietos užtenka. Po įveikiamo atstumo testo, nuovargis pasireiškė tik rankose, ką sukėlė dažna vibracija (kelio dangos, padangų tipo ir amortizatorių kietumo visuma).
Šis paspirtukas turi ir pastovaus greičio palaikymo funkciją, tačiau čia ji vėl kiek keistoka. Ji įsijungia tik kelias sekundes maksimaliai nuspaudus greičio svirtelę, t.y. tik bėgėjantis ar jau pasiekus maksimalų greitį. Kadangi jis nėra mažas, važiuojant mieste savo mėgstamiausiai funkcija dažnai pasinaudoti neteko.
Apšvietimas tai dar viena šio paspirtuko keistųjų savybių. Priekinis žibintas ryškus, tačiau jo šviečiamo spindulio vidurys pritemdytas (kiek primena raidę H). Žibintą pasikėlus, vidurys apšviečiamas gerai, tačiau tuo pačiu pasikelia ir apšvietimo zona šonuose, o tai tampa praeivių ar kitų eismo dalyvių akinimu. Būtų puiku, jei šis žibintas veiktų atvirkščiai - per vidurį apšvietimo zona aukštesnė, o kraštuose žemesnė. Visgi saugiausia matyti kur važiuoji.
Šoninės LED juostos vienos spalvos ir yra puikiai matomos prietemoje ar naktį. Galinis žibintas taip pat matomas, o jame integruota ir vienintelė paspirtuke posūkių juosta. Pastaroji dienos šviesoje matoma tik atidžiai stebint, o sutemus susilieja su galinio žibinto apšvietimu ir yra nematoma. Be atvaizdavimo ekranėlyje, apie įjungtą posūkį praneša ir garsinis signalas.
Ekranėlis ir nustatymai
Paspirtukas atrakinamas su NFC kortele, kurią reikia priglausti prie ekranėlio vidurio. Įjungiant, pirma reikia spustelėti įjungimo mygtuką, o išjungiant užtenka tik priliesti kortelę. Paprasta, greita ir efektyvu. Pats ekranėlis didelis, o jo apšvietimas silpnas. Ryškioje saulės šviesoje įžiūrėti rodomą informaciją sunku, bet nėra neįmanoma.
Pateikiama informacija apribota iki minimumo (bėgis, greitis, atstumas, baterijos lygis padalomis ir voltažu). Išplėstiniai P nustatymai taip pat niekuo neišsiskiria - be esminių pasirinkimų galima įsijungti važiavimą iš vietos ir pastovaus greičio funkciją.
Maksimalus greitis ir įsibėgėjimas
Kaip jau minėjau, ANGWATT CS1 įsibėgėja lėtai, bet lygiame kelyje didžiausias greitis pasiekiamas nuosekliai ir užtikrintai. Sąlyginai lygiuose keliuose, su 77-80 kg svoriu pasiekti 50 km/val greitį paprasta, o didžiausias pasiektas greitis buvo 51 km/val. Tai tik 4 km/val lėčiau nei gamintojo deklaruojamas maksimalus greitis.
Važiavimas į kalną
Važiavimas į kalną yra šio paspirtuko silpnoji vieta. Jei kalno papėdėje sustojama, apie užvažiavimą galima tik pasvajoti. Iš tiesų, iš vietos neįmanoma užkilti į 3 metrų aukščio, 2-3 laiptų statumo kalną, o tai tiesiog apgailėtina. Patys paprasčiausi miesto paspirtukai (Xiaomi M365, Ninebot G30 ir pan.) tokio kalniuko net nepavadintų užduotimi.
Vienintelis būdas užkilti į kalną su ANGWATT CS1 yra įsibėgėjus, tad kaip jam sekėsi įveikti pamėgtus Narbuto g. ir Želvos g. kalnus? Kadangi Narbuto kalnas nėra toks status, o sudėtingas savo ilgiu, CS1 į jį užvažiavo 30-35 km/val greičiu. Želvos g. kalnas pasirodė per sudėtingas. Net ir įsibėgėjus iš gerokai toliau nei gatvės pradžia, šio kalno statesnės dalies pusiaukelė tapo šio paspirtuko lūžio tašku.
Baterija ir įveiktas atstumas
Pagal gamintoją, 48V 21.3 Ah talpos baterija leis įveikti 65-85 km atstumą. Skamba kiek per gerai? Įveikiamą atstumą išbandžiau ir aš. Su 79 kg svoriu, maksimaliai pripūstomis padangomis, esant 13 laipsnių šilumai lauke pavyko įveikti 43 km. Taip, tai toli gražu nuo deklaruojamo atstumo, bet vertinant šio paspirtuko kainą, tai puikus įveikiamas atstumas.
Šis bandymas užtruko beveik 2 valandas, vidutinis greitis 24.6 km/val, o didžiausias greitis siekė 54.2 km/val. Visiškai iškrautą paspirtuką pilnai įkrauti užtruko maždaug 9 valandas. Mėgstantiems tylą tektų šį paspirtuką krauti bent jau gretimame kambaryje. Įkroviklio aušinimas ūžia pakankamai garsiai.
Verdiktas
Atliekant įveikiamo atstumo testą, prie manęs privažiavo paspirtukininkas su gerokai rimtesniu Teverun 7260R paspirtuku. Kodėl? Nes kaip ir man ir daugeliui kitų, iš pirmo žvilgsnio ANGWATT CS1 pasirodė kaip galingas ir rimtas paspirtukas.
Gaila, bet ne visuomet viskas yra taip, kaip atrodo, o šiam paspirtukui puikiai tinka angliškas posakis - „all show and no go“. Iš dalies, tai puikiai tinka apibūdinti CS1. Bet ar tikrai jis toks prastas? Žinoma ne. Vertinant visumą, reikia nepamiršti ir kainos, o žinant ją, šiam „bekelių siaubūnui“ gali daug ką atleisti.
Nuolaidos
2024-11-09
Xiaomi elektrinė oro pompa 2: paspirtukams, dviračiams, kamuoliams dabar tik €30
Apžvalgos
2024-06-19